Nieuws Kalender Motor Gallery Links Circuits Contact Berichten
© Milo design 2016
2010
28 april Wedstrijden Zandvoort Zandvoort was voor ons het toneel voor de eerste wedstrijddag van dit seizoen. In de vroege ochtend afgereisd naar Zandvoort. Het zou een zonnige dag worden met een aangenaam temperatuurtje. In de ochtend stond er een training & qualificatie gepland, gevolgd door 3 sprintraces in de middag. De ochtend verliep goed en ik raakte steeds meer vertrouwd met het karakter van de R6. Dit was ook terug te zien in de rondetijden. De organisatie was de transponders vergeten voor de qualificatie en zodoende  werd er voor de 1e race van de middag een willekeurige startopstelling gemaakt. De 1e race mochten we starten vanaf de 1e rij met ruim 35 hongerige wolven in de rug.  We eindigde midden in het veld. Race 2 en 3 die dag was de startopstelling samengesteld uit de uitslag van de voorgaande race. We hadden nog niet getraind op de starts en dat was te merken ook. We kwamen niet echt fel uit de startblokken. De 1e race lekker gereden en enkele plaatsen goed kunnen maken. Race 2 verliep wat chaotischer, we startte vanaf startrij 4 en konden mooi in een lijn de binnenkant van de Tarzanbocht aansnijden. Gedurende de race vlak voor de Gerlachbocht zijn er twwe rijders die elkaar raken waarbij er eentje voor mij ten val komt, gelukkig konden we op het asfalt blijven en de combinatie ontwijken. Ik was helaas daarna wel de aansluiting kwijt van de grote groep voor mij. In de laatste ronde vlak in de laatse bocht de Arie Luyendijk bocht zat ik in de slipstream van twee rijders en waren we aan het versnellen om het rechte stuk op te rijden. De voorste rijder ging plots van het gas, omdat later bleek zijn gashendel los raakte, we konden er beide omheen, maar mijn snelheid was weg en het gelukte mij niet meer de R1 te passeren voor de finishvlag. Race 3 startte we vanaf startrij 5 en werd meteen in de eerste ronde geneutraliseerd door een "code 60" ivm een val van een van de rijders in het Scheivlak. De laatste twee ronden werd de groene vlag gezwaaid en werd de wedstrijd hervat. Bij de volgende doorkomst aan het einde van het rechte stuk vloog echter een kunststof kap van de tank los doordat de rijwind er vat op kreeg. De kap kwam klem te zitten tussen mijn rechterbeen en de motor, hierop heb ik de baan verlaten. (zie film van de start van race 3) Overall een super mooie racedag achter de rug en wederom progressie gemaakt.
Film 28 april race 3 (1e rijder van links tijdens startopstelling)
Klik op previewfoto voor vergroting
miloracing.nl